פיתוח עסקי לחברות בצמיחה

בחברות הגדולות לכל אגף יש מנהל עם תחום אחריות מוגדר. לעומת זאת, לבעלי חברה אין את האפשרות להעסיק מנהל לכל “אגף” ולכן הם נדרשים לבצע מספר תפקידים במקביל: להיות המנכ”ל, סמנכ”ל הכספים, סמנכ”ל לוגיסטיקה וסמנכ”ל מכירות ועוד…

חברה מקצועית מנוהלת עפ”י 3 הפרמטרים הבאים:

  • תכנון ארוך טווח
  • ביצוע עפ”י תכנון
  • בקרת ביצוע ביחס לתכנון

רוצה כלים מקצועיים לניהול ופיתוח עסקי?

בעל חברה פרטית גמיש יותר בהחלטות הניהוליות שלו אך לעיתים זה מה שמונע ממנו לצמוח ולהפוך לחברה גדולה ורווחית. בעל החברה אינו מחוייב לדווח ל”ממונה” דבר המאפשר לו לפעול רק באזורי הנוחות ולהימנע מפעולות שהוא פחות אוהב. לעומת זאת, בחברות הגדולות לכל מנהל יש חובת דיווח לממונים עליו דבר היוצר אצלו מחויבות לתהליך.

 

ניהול מכירות

הפעולה היחידה שמכניסה לך כסף לעסק זו פעולת המכירה ולכן, כל מערכי ומחלקות חברה שלך, עד אחרון העובדים חייבים לתמוך בפעילות המכירות. כל פעולה שאתה מבצע בחברה צריכה להיבחן השפעתה על הגדלת המכירות למשל: אם אתה מחליט על תקציב שיווקי, סביר להניח שאיש השיווק ימדוד את הצלחתו בכמות הלידים, כמות חשיפות וכמות פניות אך מבחינתך המדידה הנכונה היא בכמה התהליך השיווקי הגדיל את היקף המכירות בחברה שלך. זו השיטה בה פועלות החברות הגדולות וכך הן מנהלות את תהליכי השיווק. המדידה נעשית בגידול המכירות, פעולה שאינה תורמת להגדלת המכירות לא נעשית!

 

ניהול עפ”י יעדים ובקרה

המשימה החשובה ביותר מבחינה עסקית היא קביעת יעדים. ע”י קביעת יעדים אתה יודע לאן פניך מועדות, העובדים יודעים מה מצופה מהם (לא רק אנשי המכירות) וכך אתה יכול לרתום את העובדים שלך להשגת היעדים. בקביעת יעדים חשוב מאוד לקבוע מהם הפרמטרים בהם נבחן כל יעד (כמותי/איכותי) ולוחות זמנים לביצוע בקרה על קצב ההתקדמות.

ברוב החברות היעדים מבוקרים בסוף שנה. החברות הגדולות לעומת זאת מנהלות בקרות אחת לחודש ולעיתים אחת ליום תלוי בפרמטרים וביעדים שנקבעו, כך יש להם זמן לתקן ולשנות אם מתקשים בהשגת יעדים מסויימים. קבל חינם את הערכה לקביעת יעדים עסקיים

 

ניהול ורתימת עובדים

ההון האנושי הוא המשאב הכי חשוב בכל חברה ובזכות העובדים חברות גדלות ומתייעלות ולכן, יש חשיבות גדולה לרתימה של העובדים למטרות וליעדים של החברה. בשיטות הניהול שהושרשו מהמאה שעברה, ניהול העובדים מתבסס על מידור עפ”י סטטוס ותפקיד העובד. נכון, לא צריך לשתף כל עובד בכל דבר בחברה אבל יחד עם זאת ככל שנשתף את העובדים ביעדים ובמטרות העסקיות, כך הם יהיו מחוברים יותר וירגישו שייכות לחברה.

בחברות הגדולות השכילו להבין את זה ומנהלי החברות משקיעים המון משאבים כדי לתת לעובדים הרגשת שייכות, העשרות מקצועיות ורווחה, אך יחד עם זאת קיימת הדרישות לעמידה ביעדים ולהשגת המטרות העסקיות. השיטות הללו יוצרות סינרגיה בין חלקי הארגון השונים ועוזרות לחברות לגדול, לצמוח ולהרוויח יותר. קבל חינם את הערכה לניהול ישיבות צוות

 

ניהול מלאי אפקטיבי

המלאי הוא צרכן מימון גדול מאוד אם לא הגדול ביותר בחלק מהחברות וכנגזרת מכך, חשוב מאוד לנהל את המלאי בצורה אפקטיבית. לרוב, ניהול המלאי נעשה בצורה ממוחשבת עפ”י פריטים שנמכרו ביחס לכמות הפריטים שיש במלאי ונשלחת המלצה להזמנת רכש. הבעיה שהמלאי מכביד מאוד על תזרים המזומנים ולכן נדרש תהליך שונה בניהול המלאי והשיטה הנכונה לניהול מלאי היא…. מלאי תואם מכירות ורווחים. רוצים לדעת מה ההבדל? ראו מאמר על ניהול מלאי

 

ניהול תהליכי התייעלות

התייעלות משפיעה על הרווחיות את זה כל בעל חברה יודע אך לעיתים קיים פער בין הרצון להתייעל, לבין ביצוע התייעלות בפועל. התייעלות היא לא בהכרח פיטורי עובדים או הפסקת פרסום ושיווק. לעיתים, התייעלות דווקא נמצאת בהגדלת הוצאות למשל: רכישת מכונה המקצרת זמני ייצור או חוסכת בפחת.

התייעלות יכולה להימדד במספר דרכים. וקיימות שיטות שונות לביצוע התייעלות. מומלץ לבחון לפני כל תהליך התייעלות על מה משפיע התהליך, בכמה ההתייעלות תגדיל את המכירות ואיזו השפעה תהיה לתהליך ההתייעלות על הרווחים. נדרש לבצע כך בכל תהליך בחברה, החל מהתהליך הפשוט של הזמנת ציוד משרדי וכלה בתהליכים חוצי ארגון. לאחר המיפוי הנכון תוכלו להחליט מהו התהליך הכי נכון לבצע בו התייעלות.

רוצה לפתח את החברה שלך? לניהול ופיתוח עסקי מקצועי >> .