כל חברה נדרשת לפיתוח עסקי או במילים אחרות למנועי צמיחה שיגדילו את הפעילות העסקית ואת המכירות והרווחים. חברות הנשארות בתחום פעילות מצומצם לא גדלות ומתפתחות ואינן פורצות את תקרת הזכוכית העסקית, לעיתים רק בגלל חוסר וודאות שמלווה כניסה לתחומים חדשים גם אם הם משיקים לתחום הפעילות העיקרי של החברה.

מהו פיתוח עסקי

המשאב הכי יקר של כל חברה הוא הזמן, הרי כבר נאמר כי זמן = כסף ולכן הפיתוח העסקי הוא בעצם מכפיל תוצאה על זמן נתון. כלומר, אם תחום העיסוק שלך הוא ייצור מוצרים יש לך הספק מקסימאלי גם אם התפוקה שלך היא 100% אבל אם במקביל לפעילות שלך על אותו פרק זמן יעבוד מישהו אחר לטובת החברה שלך הרי שיצרת מכפיל תוצאה על אותו הזמן (הכוונה לא בהעסקת עובדים נוספים).

לדוגמא: חברה העוסקת בתחום הפיננסי ומעסיקה יועצים שנפגשים עם כל לקוח כדי להתאים לו את הפתרון הפיננסי בהתאמה אישית. חיפשנו דרכים כדי לייצר מכפילי תוצאה וביצענו את מספר פעולות לפיתוח עסקי.

איך יצרנו את הפיתוח וההתרחבות העסקית

יצרנו תשתית אינטרנטית למתן שירותי תמיכה וליווי ליועצים פיננסיים עצמאיים. חקרנו ומצאנו כי יש הרבה יועצים פיננסיים הפועלים במסגרת עצמאית וחסר להם תמיכה טכנית בנושא מילוי טפסים וניהול תהליכי מו"מ עם הגופים השונים (אין להם את הכוח והיכולת להתמודד עם גופים פיננסיים גדולים), לעיתים אינם שולטים בכל הפרטים ומשכך יצרנו פעילות תומכת במשרד והיועצים הפיננסיים של החברה נתנו גיבוי וייעוץ טלפוני ליועצים הפיננסיים העצמאיים ובכך יצרנו אפיק הכנסות נוסף על אותם תקורות (הוצאות קבועות).

יצרנו שת"פ עם יועץ פיננסי בכיר ומוכר ופתחנו קורסים למי שמבקשים לעסוק בתחום הייעוץ הפיננסי. הקורסים הועברו בחדר הישיבות של החברה, בסביבה מקצועית והתקיימו בימים ובשעות שזיהינו שיש בהן פחות פעילות עסקית בחברה ואין דרישה לחדר הישיבות.

בכל קורס למדו 8-10 תלמידים. סיכמנו עם המרצה כי יקבל תשלום בכל קורס עפ"י מספר הנרשמים וכך יצרנו מכפיל תוצאה על אותו זמן – חדר ישיבות פנוי הפך לחדר שמניב כסף ומדריך חיצוני שממומן מתוך התשלום ששילמו התלמידים ולא דרש זמן של יועצי החברה שיכלו להמשיך לספק שירותי ייעוץ פיננסי במקביל.

זו דוגמא לעסק אחד בתחום פעילות ספציפי שיצרנו אצלו מכפילי תוצאה וע"י פיתוח עסקי נכון ושימוש מושכל בזמן הגדלנו את ההכנסות ואת הרווחים שלו. עשינו פעילויות רבות בתחום הפיתוח העסקי בעסקים רבים בתחומים שונים: יבואנים, סיטונאים, נותני שירותים, בעלי חנויות ועוד….

כל מנהל או בעל חברה חייב לבחון את תחום הפעילות שלו ולחפש דרכים לביצוע פיתוח עסקי על מנת להגדיל את היקף המכירות והרווחים ובכך להפוך ולהיות חברה מובילה בתחום.

רוצה לבחון את ערוצי הצמיחה וההתפתחות של החברה שלך?