שיטות ניהול חברה מתקדמות יובילו את החברהלצמיחה ולהשגת התוצאות העסקיות. 

יעדי מכירות ניתן לתכנן ולמדוד בקלות ובפשטות. 

אלו יעדים כמותיים, ברורים ומובהקים כגון מחזור המכירות, רווחיות, כמות מוצרים בכל קטגוריה, מספר לקוחות פעילים, מספר לקוחות חוזרים, מספר לקוחות חדשים. 

פשוט מדיד ונוח לבקרה. כמו כל דבר בחיים מה שקל ל השגה אינו בהכרח הנכון המתאים לצמיחת החברה. לשיפור הרווחיות והגדלת נתחי השוק.

מהן שיטות ניהול חברה מתקדמות

זהו ניהול צולב של מספר פרמטרים המשפיעים על התוצאות העסקיות של החברה. שיטות ניהול מתקדמות המנהלים בוחנים כל פרמטר המשפיע על התוצאות העסקיות באופן נפרד, קובעים לו יעד מדיד, לו”ז לביצוע ומחברים אותו לכלל הפעילויות הנדרשות לצורך השגת המטרות.

אתה בעל חברה בתחום מוצרי הצריכה? 

אם אתה מוכר את מוצריך ללקוחות פרטיים וללקוחות עסקיים ומערך המכירות שלך כולל 4 אנשי מכירות… 

תכנון היעדים והפעילויות הנדרשות להשגת היעדים יהיה מורכב מיעד כספי לכל אחד מ- 2 ערוצי פעילות באופן נפרד, יעד רווחיות שונה לכל ערוץ פעילות, תמהיל מוצרים מותאם לכל ערוץ וכו’.

שיטות ניהול חברה וקביעת יעדים

שיטות הנהיול המתקדמות המוטמעות בחברות גדולות ישפיעו על מבנה היעדים והמטרות ויאתגרו את כלל הפעילויות בחברה. בנוסף ליעדים שהוזכרו בפסקה הקודמת תכנון היעדים יראה כך:

קביעת יעדים לערוץ פעילות – חלק א':

  • יעד מחזור כספי שנתי.
  • יעד רווחיות של הערוץ.
  • יעד לכל קטגוריה – מספר פריטים/מוצרים.
  • מספר נקודות מכירה/לקוחות פעילים.
  • יעד לגיוס נקודות מכירה/לקוחות חדשים.

קביעת יעדים לערוץ פעילות – חלק ב':

  1. יעד כספי לכל קטגורית מוצרים עפ”י משקל הקטגוריה מסך הפעילות בערוץ.
  2. יעד רווחיות לקטגוריה עפ”י משקל הקטגוריה בסך הפעילות בערוץ.
  3. יעד כמותי לכל פריט בקטגוריה.
  4. יעד כספי לכל נקודת מכירה/לקוח (היקף הרכישות של הלקוח).
  5. יעד תמהיל רכישות לכל לקוח/נקודת מכירה (כמה יחידות יקנה מכל פריט במגוון).
  6. יעד מימוש פוטנציאל בכל אזור גיאוגרפי – גיוס לקוח חדש באזור או הרחבת פעילות עם לקוח קיים.

קביעת יעדים לערוץ פעילות – שלב ג':

  • יעד מכירות שנתי לאיש מכירות בערוץ העסקי.
  • יעד רווחיות לאיש מכירות בערוץ העסקי.
  • יעד תמהיל מוצרים לאיש המכירות.
  • יעד מכירות גיאוגרפי לאיש המכירות.
  • יעד כמות פריטים לאיש מכירות.

קביעת יעדים לערוץ פעילות – שלב ד':

  1. שת”פ עסקי עם ספקים למוצרים ושירותים משלימים.
  2. פיתוח מוצרים חדשים להגדלת מגוון.
  3. הרחבת קהלי מטרה ע”י האמת מוצרים לקהלים חדשים.

לסיכום שיטות ניהול חברה מתקדמות

ניתוח יעדים ומטרות המושתת על גישת הניהול בתלת מימד תחשוף בפניך את מנועי הצמיחה של החברה שלך, קטגוריות רווחיות ו/או פעילות בחברה (או מוצרים תקועים במחסן), תאפשר לך לתכנן פעילות שיווק תומכת ותכנון חבילת מבצעים רווחית. 

שיטות ניהול חברה מתקדמות עוזרות לך לנהל באופן סדור ומפורט כל פרמטר בחברה שלך ובכך לייעל את הפעילות, להגדיל מכירות ולשפר רווחיות.

בשיטות הניהול של החברות המובילות בישראל לכל איש מכירות יש יעדים אישיים, יעדי קטגוריה ותמהיל מוצרים וכן יעדים לכל אחד מלקוחותיו. 

בדרך זו יוכל כל איש מכירות (והמנהלים) לבחון כל שינוי בפעילות גיאוגרפית או אצל לקוח כזה או אחר ולתת מענה בזמן אמת ולא להמתין לסוף שנה/רבעון כדי להבין שיש ירידה בפעילות ולהגיב מאוחר מידי ולאט מידי.

יש לך שאלות בנושא שיטות ניהול חברה מתקדמות? צור קשר

תעשו מכירות טובות + UPSALE 🙂