ניהול אנשי מכירות בחנויות

אנשי מכירות בחנות (אולם תצוגה) הם הנציג הראשון של העסק עם הלקוח וכבר אמרו חכמים ש "אין הזדמנות שניה לעשות רושם ראשוני" ולכן המפגש הראשון עם הלקוח חייב להיות מפגש חיובי שייחרט כך אצל הלקוח גם אם לא יקנה בפגישה הראשונה  (ראה פוסט בנושא האינטראקציה הראשונה עם הלקוח).

בקמעונאות קיימים פערים גדולים במהלך שעות הפעילות בין שעות בהן יש לקוחות וכולם עסוקים במתן שירות ומכירות לבין שעות "מתות" בהם יש פחות לקוחות אם בכלל ואנשי מכירות חסרי מעש.

לכל חנות השעות המתות שונות בהתאם לתחום הפעילות של החנות, מיקום (קניון או ברחוב בעיר) ואלו שעות בהן יש ירידת מתח אצל אנשי מכירות שמשפיעה עליהם גם כאשר נכנס לקוח מזדמן.

ניהול אנשי מכירות בחנויות – השעות ה"מתות" בחנות

הקפד שהעובדים יהיו עסוקים ופעילים לשמירת עירונות, כמנהל החנות עליך לגרום לאנשי המכירות להיות עירניים וחדים כל זמן משמרת שלהם כך שברגע שייכנס לקוח לחנות אחד העובדים יצור איתו קשר מידי ויקדם את המכירה ולכן צריך מנהל החנות לייצר לעובדים פעילות יזומה שמקדמת את החנות.

הפעילות היזומה יכולה להיות ניקוי אבק מהפריטים החנות, ביצוע הזמנות מהמחסן המרכזי או מהספק או לעשות סדר על המדפים (אנשי המכירות אינם עובדי ניקיון) אבל ביצוע הסדר בחנות ישמור אותם פעילים (כמה פעמים נכנסת לחנות וכל אנשי המכירות ישבו ספונים כל אחד בכסאו ואפילו לא טרחו להרים את הראש מצג המחשב שלפניהם ונדמה היה לך שהפרעת להם במנוחה?) ויחד עם זאת כך הם יעברו על סחורה שבחנות, יאתרו סחורה פגומה, סחורה חסרה (גניבות) וידעו מה יש להם על המדפים בכל עת.

שמירת העירנות של אנשי המכירות תבוא לידי ביטוי במפגש עם הלקוח שיכנס לחנות גם בשעות ה"מתות". העובד יהיה עירני, חייכן (ישמח לסיים עם המטלות הסזיפיות), ישלוט ברמת המלאי ובמגוון הפריטים שיש במלאי, ידע מה הגיע באותו היום מהספקים או המחסן ויוכל לנהל טוב יותר את שיחת המכירה עם הלקוח ולכוון אותו ולפתרון הרצוי לו.

כלים נוספים לניהול אנשי מכירות בחנויות >>