מנהלי חברות רבים מחפשים מקורות שונים לגיוס כסף לחברה עבור מימון ומינוף כספי של הפעילות העסקית.

חלקם פונים לבנקים ואחרים פונים לערוצים חוץ בנקאיים. המדיה עמוסה לעייפה במאמרים ופרסומים על מקורות מימון ומינוף כספי עם הבטחה לריביות נוחות ופריסה ארוכה שתאפשר לעסקים להמשיך ולהתגלגל בלי להכביד על תזרים המזומנים.

לכאורה הכל נשמע מצוין,

אך כל אותם גופי מימון לא יכולים ולא מנסים לתת מענה לבעלי החברות בהיבט של הגדלת הכנסות ורווחיות.

עד כמה שזה ישמע מוזר, לאותם גופי מימון ומינוף כספי בנקאיים וחוץ בנקאיים יש אינטרס שכל החברות יזדקקו להלוואות ובתנאי שיוכיחו שיש להם יכולת להחזיר את ההלוואה או לחילופין, שיש להם בטחונות שיכסו במקרה הצורך את המימון.

ההוכחה לכך היא שחברה שאין לה כסף או יכולת כלכלית לא מקבלת הלוואה!

כללים למימון ומינוף כספי בחברה

יש שני מסלולי מינוף כספי שכל בעל חברה חייב לפעול על פיהם כדי לצאת ממעגל ההלוואות:

  • מימון לצורך תפעול שוטף של החברה
  • מימון לצורך צמיחה עסקית

מימון ומינוף כספי לתפעול שוטף של החברה

מסלול מימון לצורך תפעול שוטף של החברה דומה לאדם שרוכש כל חודש מצרכי מזון בסופרמרקט וכל פעם פורס את התשלום ל- 3 תשלומים שווים.

בחודש הראשון מורגשת הקלה בתזרים המזומנים (משולם רק החלק היחסי של הקניה בסופרמרקט) בחודש השני התשלום החודשי גדל (תשלום ראשון של החודש הנוכחי + תשלום שני של החודש הקודם). בחודש השלישי הוא כבר משלם את מלוא הסכום (תשלום ראשון של החודש הנוכחי + תשלום שני של החודש הקודם + תשלום שלישי של החודש הראשון).

נניח לצורך הדוגמה, שהוא היה נדרש לשלם ריבית על פריסת התשלומים, החל מהחודש השלישי יהיה לו אותו תזרים מזומנים שלילי ותשלום נוסף עבור ריבית. בפועל, מצבו הורע.

הסיבה שמצבו הורע

נובעת מכך שהוא לא פעל להגדיל את ההכנסות שלו ואת הרווחיות שלו וכל מה שהרוויח ע"י מימון ומינוף כספי ופריסת התשלומים הוא חודשיים של הקלה בתזרים המזומנים.

כבעל חברה, אם אתה מתכנן להיעזר בגורם חיצוני

עבור מימון ומינוף כספי לפעילות השוטפת, עליך לבנות במקביל תכנית פעולה להגדלת ההכנסות והרווחים אחרת תמצא את עצמך בתוך זמן קצר מאוד במצבו של מי שפורס את התשלום בגין רכישה חודשית חוזרת של מוצרי מזון בסופרמרקט.

מימון לצורך צמיחה עסקית

מטרתו להוביל את החברה לצמיחה והתרחבות. לרוב, גופי המימון ידרשו מבעל החברה המבקש הלוואה לצורכי התפתחות שיציג בפניהם תכנית עסקית ומאזנים של שנים קודמות.

אף אחד מהגופים הללו לא יבקש מבעל החברה להציג לו תכנית פעולה שתסביר איך הוא ישיג את המטרות שהא מציג בתכנית העסקית.

תוכנית עסקית ותוכנית פעולה

כבעל חברה, עליך להכין במקביל לתכנית העסקית גם את תכנית הפעולה.

מטרת תכנית הפעולה למקסם את המינוף הכספי כדי שבאמת ימנף את החברה שלך לצמיחה והתפתחות ולא תמצא את עצמך מנתב את כל ההלוואה לטובת תפעול שוטף של החברה (ראה מסלול מימון לצורך תפעול שוטף של החברה ).

תכנית הפעולה הינה המתווה להשגת היעדים

עליך להגדיר את ה”איך”, איך תשיג את המטרות שהצגת בתכנית העסקית.

מהם מנועי הצמיחה שלך וכיצד תפעל בכל אחד מהערוצים, כיצד תגדיל את הפעילות בערוצים בהם אתה פעיל, איך תרחיב את מעגל הלקוחות שלך, איך תפזר את הסיכונים שלך וכיצד תגדיל את הרווחיות שלך בכל קטגוריה/מוצר/ערוץ פעילות.

בתכנית הפעולה עליך לתכנן

בפרטי פרטים כל שלב וכל פעולה שאתה מתכנן לעשות ולכל פעולה כזו חייבת להיות “תכנית מגירה” למקרה שלא תתממש התחזית העסקית שלך.

צור קשר ונבנה יחד את תכנית מימון ומינוף כספי ואת תוכנית הפעולה הנכונה לחברה שלך…


077-8066444