עמיר קרן מכירות בשיטת הגישור בחברות

תכנון פלנוגרמות ומיסחור חנויות

שיטות מכירה בחנות

Location , Location, Location (מיקום, מיקום, מיקום)

מה לא נאמר על הקלישאה הוותיקה והנכונה כל כך שהמיקום  (Location) הוא הקובע בעולם הקמעונאות והמסחר וזה אכן כך. 

חברות וארגונים משלמים המון כסף על מיקום מועדף בקניונים, מרכזי מסחר וכו’ אבל יש למונח Location (מיקום) גם פירוש בקנה מידה קטן יותר והוא – 

תכנון פלנגורמות בתוך החנות 

באופן מקצועי, מיסחור החנות ומיקום המוצרים בתצוגה או בחנות. (תכנון פלנוגרמות  זהו המונח המקצועי לסדר העמדת המדפים בחנות ומיקום המוצרים בכל מדף).

הרבה מחקרים בוצעו בנושא תכנון פלנוגרמות, 

מיסחור התצוגות ותהליך הזרימה של הלקוחות בתוך החנויות בכלל ובסופרמרקטים בפרט. 

מחשבה רבה הוקדשה למיקום הלחם, החלב והביצים (מוצרים בסיסיים) באחורי החנות.

מיקום מוצרי הצריכה הבסיסיים מכריח אותנו, הצרכנים לעבור על פני כל המדפים בחנות בדרך למוצרי היסוד הלא רווחים.

כך הצרכנים שנכנסו לחנות לקנות מוצר אחד בסיסי נחשפים למוצרים הרווחים של החנות (קרא על מודל המכירה בחנות). בסופרפארם למשל, בית המרקחת תמיד ימצא בחלק האחורי של החנות, בדיוק מאותה סיבה.

הפסיכולוגיה של תכנון פלנוגרמות

כדאי לשים לב גם לחשיבה שמאחורי הדרך שיעבור לקוח בתוך החנות או הסופרמרקט, יש בתוכנית ההליכה של הלקוח בחנות הרבה פסיכולוגיה.

החל מגובה המדפים, סוג המוצרים המונחים על המדף שנמצא בגובה העיניים (רמז: המוצר הכי רווחי לחנות),  אילו מוצרים יוצגו במדפים התחתונים (המוצרים הזולים). 

נסו להיכנס לסופרמרקט ולפנות שמאלה… 

הכניסות  של רוב הסופרים וחנויות בכלל מכוונים אותנו ללכת ימינה או ישר. אנחנו נוהגים בצד ימין ולכן ההליכה ימינה מסתדרת לנו באופן פסיכולוגי.

לכן, רוב המעברים מופנים כלפי הליכה מימין לשמאל החנות, הפסיכולוגיה האנושית במיטבה.

מה מציגים בכניסה לחנות?

תכנון פלנוגרמות מקצועי מציג ללקוח מיד בכניסה לחנות את המוצרים שבעל החנות מעוניין להבליט ולחשוף. 

כאשר הצגת הדברים או המוצרים נעשית בצורה מתוכננת, ברגע כניסת הלקוח הפוטנציאלי לאזור התצוגה (חנות) מתחיל תהליך של ההכוונה של מה שאנחנו רוצים שהלקוח יקנה ואיזה רושם ישאר אצלו מהביקור.

תכנון פלנוגרמות והמפגש עם הלקוח

תכנון פלנוגרמות של אזור התצוגה הינו המפגש הראשון של הלקוח עם המוצרים שלך ולכן יש חשיבות לאופן סידור ומיסחור החנות.

העברת הלקוח בין הפריטים והקטגוריות נועדה לחשוף את הלקוח למגוון רחב ככל האפשר של מוצרים וכל זאת כדי לייצר התרשמות ראשונה בלבד ולנטוע את זרעי המכירה האיכותית אצל הלקוח.

רוצה לתכנן את הפלנוגרמות בחנות שלך באופן שיגדיל את ממוצע הקניה של הלקוחות? צור קשר ואחזור אליך מייד…

הדרכת מכירות בשיטת הגישור

32 שנות הניסיון שלי בשטח כמנהל מכירות בחברות גדולות ומובילות, היוו את היסודות לשיטה הייחודית שפיתחתי להגדלת מכירות, לשיפור הרווחים ולעמידה ביעדים העסקיים… המשך לקרוא >>

מנהלים ממליצים

טיפים למכירות

שיטות הפעולה

בנה את אסטרטגיית היציאה​ של אנשי המכירות שלך!!

סדנת מכירות בשיטת הגישור – יוצרים שגרת מכירות חדשה, מדוייקת ומשתלמת יותר!!!

עוד על אסטרטגיית היציאה >>

איתור מנועי צמיחה לפיתוח עסקי להרחבת הפעילות עם לקוחות קיימים, גיוס לקוחות חדשים ואיתור הזדמנויות להגעה לקהלים חדשים ולמוצרים מותאמים.

לתיאום פגישה (ללא התחייבות) >>

הכנה והטמעת תכנית פעולה אפקטיבית להגדלת המכירות. הובלת תוכנית הפעולה יחד עם מנהלי החברה ואנשי המכירות להגדלת נתח השוק והמכירות.

איך מכינים תוכנית פעולה >>

3 הכללים לחברה בצמיחה – תכנון, ניהול ובקרה. בניית תהליכי ניהול מתקדמים מבוססים על ניתוח שוק הפעילות ופוטנציאל הצמיחה. תכנון מדוייק לתהליכים חוצי חברה.

קרא עוד על תכנון עסקי >>