שיטות תמחור מוצר והמחרה

תמחור מוצר חדש

תמחור מוצר והמחרה נכונה יגדילו את המכירות שלך

סמנכ”ל מכירות בחברה משפחתית אמר לי אני לא מבין איך המתחרים מוכרים במחיר נמוך מהמחיר שהמוצר עולה לי.

אני לא מצליח להתמודד איתם,הלקוחות מעדיפים לקנות מהם. מה אני צריך לעשות?

על מנת שתוכל לבצע תהליך תמחור מוצר והמחרה
שיגדילו את המכירות שלך, עליך להתחיל אם ניתוח עלות המוצר שלך קרא את המאמר על תמחור מוצרים.

הרווח מתחיל במעמד הקניה שלך מהספק,
לא (רק) בעת המכירה ללקוח!

ההבדל בין תמחור להמחרה

בשונה מרואה חשבון, הבוחן את ההוצאות וההכנסות בהיבט של רשויות המס, בתהליך תמחור מוצר והמחרה ההתייחסות נבחנת במציאות של עלויות ישירות, מחיר השוק, ערך נתפס, קצב גלגול המלאי ובעיקר תהליך הרכש. 

תמחור מוצר – כמה עולה לנו כל מוצר לאחר שיקלול מחיר הרכישה וההוצאות הקבועות.
מחיר ברור ומוחלט עפ”י ההוצאות הישירות והעקיפות.

המחרה – מחיר המכירה שנקבע למוצר.
בהמחרה לוקחים בחשבון את מחיר השוק, הערך הנתפש של המוצר, ה אם יש לך בלעדיות, שווי נתפס של חבילת השירות שאתה מציע למוצר וחווית הקניה והשרות.

כך תפעל אם מחיר השוק נמוך מהעלות שלך

אתה כנראה חושב לעצמך, איך אוכל להתמודד בשוק התחרות ולהרוויח כסף אם המתחרים מוכרים את מסך המחשב ב- 700 ₪ אם לי המסך עולה יותר….

3 שיטות שיעזרו לך להוזיל את מחיר הקניה שלך

1. הקטנת העלות העקיפה של המוצר

סכם עם הספק כי ההובלה תהיה על חשבונו ואל תיסע להביא את המוצר מהספק.

אל תחזיק במלאי מוצרים שקיימים בארץ בזמינות גבוהה.
סכם עם הספק על אספקה מהירה מהיום למחר.

 החזק במלאי רק מוצרים שכיחים שנמכרים בקצב  גבוה.

שדרג את מיומנויות ניהול המכירה והמו”מ שלך ושל העובדים שלך וקצר את זמן המכירה ללקוח.

2. כך תוזיל את העמלות והריביות על התשלומים

סכם עם הספק שלך שהוא סופג את פריסת התשלומים ושלם לו עפ”י פריסת התשלומים הממוצעת אצלך בחבר Back to Back.

אם יש לך תזרים מזומנים חיובי, נהל מו”מ עם הספק וקבל הנחה גבוהה עבור תשלום במזומן. 

עשה את המהלך הזה עם ספקים שהמוצרים שלהם נמכרים בקצב גבוה.  הנחת מזומן בסך 5% – 10% (תלוי בתזרים המזומנים של הספק וסוג המוצר) תממן לך את עלות פריסת התשלומים ללקוחות שלך.

3. איך תשפר את עלות הקניה שלך

אתה יכול לשפר את עלות הקניה שלך מהספק ע”י התחייבות לרכישת כמות גדולה יותר של מוצרים.

שים לב לא להעמיס את המחסן שלך (אחסנה עולה כסף), סכם עם הספק כי תמשול ממנו את המוצרים באופן מדורג עפ”י הצורך שלך.

צמצמם את פריסת התשלומים שאתה מציע ללקוחות שלך והצע ללקוחות לרכוש במזומן תמורת הנחה או הפחת את מספר התשלומים. 

באופן הזה תבטיח לעצמך רכישה במחיר נמוך ויחד עם זאת לא תעמיס על תזרים המזומנים שלך.

המחרת מוצר – כך תגדיל את המכירות

לאחר שאתה יודע כמה עולה לך כל מוצר, כעת אתה פנוי לבניית המחירונים והמחרת המוצרים.

לביצוע המחרת מוצר מקצועית תתחיל עם סקר מתחרים.
למד על מכלול השירותים והמוצרים של המתחרים שלך.
בדוק את רמת שביעות הרצון של הלקוחות שלהם, זמינות מוצרים במלאי, זמינות לשירות ומענה טלפוני, חווית הקניה, שעות קבלת  קהל וכו’.

הכן טבלה שמרכזת חוזקות ונקודות תורפה של המתחרים הישירים שלך בכל מוצר, ובחן את היתרונות שלך ביחס לטבלה. כל נקודת תורפה של מתחרה היא ההזדמנות שלך למכור יותר.

המחרת מוצר – קביעת מחירי המכירה

ביצעת סקר מתחרים ואתה יודע מה חושבים עליהם הלקוחות  שלהם. כעת בצע סקר דומה אצל הלקוחות שלך ולמד מה הם חושבים עליך, על השירות שלך, על אנשי המכירות שלך ועל חווית הלקוח.

בסיום הסקר יהיה לך מידע ששווה את משקלו בזהב.
טפל בכל נקודה שהלקוחות שלך הביעו חוסר שביעות רצון ובחן כיצד תוכל לשפר את התהליך. 

איך תיצור יתרון תחרותי

אם המוצר שאתה מוכר אינו מוצר בלעדי לך אין לך שום יתרון תחרותי בטיב המוצר ואין לך עניין להתחרות על המחיר. על מנת לצאת משוק מוטה מחיר עליך לשפר את התהליכים, את שביעות רצון הלקוחות את השירות.

פעולות אלו יאפשרו לך לתמחר את המוצר במחיר גבוה ממחיר השוק, כך תבדל את עצמך ביחס למתחרים. 

אנשים אוהבים לשלם ולקבל שירות, אם השירות מהיר,
זמין ועונה לציפיות שלהם הם יהיו מוכנים לשלם יותר גם על מוצרים זהים.

תקציר מנהלים לתמחור מוצר והמחרה

מחיר מכירת המוצר מושפע מעלות הרכישה… שלך. 

השיטות שהצגתי במאמר הוכיחו את עצמן פעם אחר פעם בחברות אותן אני מלווה. נסה אותן, אני בטוח שתצליח.

המחרת מוצר אינה נגזרת רק ממחיר המכירה בו נמכר המוצר אצל המתחרים. זהה את היתרונות שלך על פני המתחרים וצור לעצמך תיעדוף אצל הלקוחות.

הלקוחות יקנו ממך במחיר יקר יותר ואפילו יחייכו.

 

תעשו מכירות מעולות + UpSale

לשיחת ייעוץ ללא עלות בנושא תמחור והמחרה שלח “המחרה” בוואטצאפ ואחזור אליך מיד >>

הדרכת מכירות בשיטת הגישור

32 שנות הניסיון שלי בשטח כמנהל מכירות בחברות גדולות ומובילות, היוו את היסודות לשיטה הייחודית שפיתחתי להגדלת מכירות, לשיפור הרווחים ולעמידה ביעדים העסקיים… המשך לקרוא >>

מנהלים ממליצים

טיפים למכירות

שיטות הפעולה

בנה את אסטרטגיית היציאה​ של אנשי המכירות שלך!!

סדנת מכירות בשיטת הגישור – יוצרים שגרת מכירות חדשה, מדוייקת ומשתלמת יותר!!!

עוד על אסטרטגיית היציאה >>

איתור מנועי צמיחה לפיתוח עסקי להרחבת הפעילות עם לקוחות קיימים, גיוס לקוחות חדשים ואיתור הזדמנויות להגעה לקהלים חדשים ולמוצרים מותאמים.

לתיאום פגישה (ללא התחייבות) >>

הכנה והטמעת תכנית פעולה אפקטיבית להגדלת המכירות. הובלת תוכנית הפעולה יחד עם מנהלי החברה ואנשי המכירות להגדלת נתח השוק והמכירות.

איך מכינים תוכנית פעולה >>

3 הכללים לחברה בצמיחה – תכנון, ניהול ובקרה. בניית תהליכי ניהול מתקדמים מבוססים על ניתוח שוק הפעילות ופוטנציאל הצמיחה. תכנון מדוייק לתהליכים חוצי חברה.

קרא עוד על תכנון עסקי >>
WhatsApp chat