עמיר קרן מכירות בשיטת הגישור בחברות

ניהול ישיבת צוות אפקטיבית

ניהול ישיבת צוות אפקטיבית ויעילה

ניהול ישיבת צוות אפקטיבית הינו הכלי הניהולי החשוב ביותר למנהלים הרוצים להגדיל את המכירות, למנהלים הרוצים לשפר את הרווחיות, למנהלים רוצים למקסם את הפעילות העסקית ושחשוב להם לרתום את אנשי המכירות למשימות וליעדי החברה. 

ישיבת צוות תגדיל את המכירות שלך

אני פוגש מנהלים הטוענים שניהול ישיבת צוות זה בזבוז זמן, לא אפקטיבי, יש משימות דחופות יותר, אף פעם ישיבת צוות לא הניבה תוצאות משופרות וגם ככה לא קורה כלום עם מה שמסכמים בישיבת הצוות.

אתה יכול לוותר על ישיבת צוות…

במידה ואתה עומד ביעדים העסקיים, המכירות גדלות באופן קבוע, אנשי המכירות שלך נשכבים למענך על הגדר, הם עושים לילות כימים כדי לעמוד ביעדים, אתה מרוצה, אנשי המכירות שלך מרוצים, הלקוחות מרוצים ואין לך מתחרים.

קבל [במתנה] את המערך המקצועי
לניהול ישיבת צוות אפקטיבית

בישיבת הצוות אנשי המכירות ישתפו בקשיים שלהם!

ישיבת צוות הינה הערוץ המרכזי לעדכון ולהעברת המידע ממך לאנשי המכירות, ולהיפך.
זה המקום לאנשי המכירות לפרוק תסכולים ומועקות.

תאפשר להם, תן להם לשחרר ולהשתחרר!

אנשי המכירות בסה”כ עושים “וונטילציה”. (עדיף שיקטרו בישיבת הצוות ולא אצל הלקוחות).

אנשי המכירות יקטרו על השוק הקשה, 

יספרו שהמתחרים זולים יותר, ידברו על היעדים הגבוהים והבלתי ניתנים להשגה, יתלוננו על השירות, על הלוגיסטיקה, המחסן, הייבוא, הייצור, הכספים…

מבחינתם, אגפי החברה לא תומכים בהם ועד שלא יטופלו כל הבעיות הם לא יצליחו לעמוד ביעדים.

אנשי המכירות ידעו לספר שמחלקת השיווק לא מבצעת מספיק תהליכי שיווק ולכן אין חשיפה לקהל רלוונטי, לא מספקים להם עזרי שיווק ולכן הם לא מוכרים. (ייתכן שהם צודקים, כדאי שתבדוק את הטענות).

ניהול ישיבת צוות אפקטיבית

קיים את ישיבת הצוות ביום ובשעה קבועים, אחת לשבוע/שבועיים (המינון לשיקול דעתך).

קיום הישיבה במועד קבוע וידוע מעלה את חשיבותה בעיני המשתתפים. 

ככל שהישיבה תידחה והמועד ישתנה לעיתים תכופות, כך ירד ערכה בעיני אנשי המכירות והם יקבלו תחושה שזו עוד ישיבה, אחת מיני רבות שצריך לצלוח בשלום.

המטרות שלך מישיבת הצוות

לאפשר לאנשי המכירות להביע את דעתם בנושאים המקצועיים, להציג נושאים לדיון, לחבר אותם להחלטות, להתלבטויות ולחשיבה משותפת ורותמת.

דרבן את אנשי המכירות להתייעץ 

על דילמות, להיעזר אחד בניסיונו של האחר, לקיים סיעור מוחות ואפילו לקבל עזרה ופתרון לבעיות שעלו עם לקוחות.

על מנת שישיבת הצוות תניב את התוצאות הרצויות, עדכן מראש את אנשי המכירות מהם התכנים, המטרות והנושאים עליהם תדונו בישיבה. כך תאפשר להם להתכונן כראוי.

נהל ישיבת צוות יישומית

שלח זימונים מראש ושריין ביומנים את מועד הישיבה. 

קיים את ישיבות הצוות בתחילת יום עבודה או בסיומו כדי למנוע את הצורך מאנשי המכירות להגיע באמצע היום לישיבת הצוות. כך לא תפגע בשגרת יום העבודה שלהם.

הצג את מטרות הישיבה… 

הנושאים שידונו בישיבת הצוות (בנוסף לתכני החובה). 

בקש מאנשי המכירות להעלות נושאים לדיון (נושאים רלוונטיים לכולם ולא נושא אישי).

זמן את אנשי המכירות וכן משתתפים רלוונטיים מהחברה (במידה ונדרשים כאלו) ושלח תזכורת 48 שעות לפני מועד הישיבה והצג את רשימת המטרות והנושאים לדיון.

העבר למשתתפים את כל המידע המוקדם האפשרי שיעזור להם להגיע מוכנים לישיבה. 

וודא כי המיקום שנקבע לישיבת הצוות פנוי במועד הישיבה (חדר ישיבות זמין).

במהלך ישיבת הצוות:

פרגן לאנשי המכירות על הצלחות (אנשי מכירות אוהבים לקבל פירגון בפני קהל, זה מעצים את האגו שלהם).

בצע סבב בו כל אחד/ת יציג את השבוע שחלף, מנקודת מבטו.

פתח את הישיבה בהצגת מטרות ונושאי ישיבת הצוות 

וודא כי הישיבה מתקדמת עפ”י התכנון ובמסגרת לוחות הזמנים שנקבעו.

מנה אחראי לסיכום הישיבה כולל משימות והחלטות וכן תחומי אחריות שנקבעו במהלכה.

לכל נושא שעלה לדיון, קבע מהי פעילות ההמשך הנדרשת (לביצוע, לדיון בישיבה הבאה, להשלים נתונים וכו’).

אל תדלג על נושא שנקבע לדיון ללא שהוצג.

אם לא הספיק הזמן לדון בנושא, העבר את הנושא לישיבה הבאה.

סכם את ישיבת הצוות… 

עבור על ההחלטות שהוחלטו, וודא כי כל אחד מאנשי המכירות מכיר ומודע למשימה, ללוחות הזמנים שקבעתם ולתחום האחריות שלו.

בתום ישיבת הצוות:

שלח את הסיכום (רצוי באותו היום) לאנשי המכירות כולל ההחלטות, תחומי אחריות ולו”ז לביצוע כפי שנקבעו לכל נושא. 

בישיבה הבאה אנשי המכירות ידווחו על  קצב ההתקדמות בהתאם להחלטות שהתקבלו בישיבה (כך גם בכל ישיבת צוות עתידית).

למה אתה יכול לצפות מישיבות צוות

לוקח זמן ליישם שינוי ותהליך חדש, לכן עליך לגלות אורך רוח, יחד עם נחישות בישיבות הצוות הראשונות עד להטמעת התהליך במערך המכירות. 

לאחר מס’ ישיבות צוות והבנת התהליך ע”י אנשי המכירות, הקפד על סדר הדברים בכל ישיבת צוות מעתה ואילך.

קבל [בחינם] את המערך המקצועי
לניהול ישיבת צוות אפקטיבית

הדרכת מכירות בשיטת הגישור

32 שנות הניסיון שלי בשטח כמנהל מכירות בחברות גדולות ומובילות, היוו את היסודות לשיטה הייחודית שפיתחתי להגדלת מכירות, לשיפור הרווחים ולעמידה ביעדים העסקיים… המשך לקרוא >>

מנהלים ממליצים

טיפים למכירות

שיטות הפעולה

בנה את אסטרטגיית היציאה​ של אנשי המכירות שלך!!

סדנת מכירות בשיטת הגישור – יוצרים שגרת מכירות חדשה, מדוייקת ומשתלמת יותר!!!

עוד על אסטרטגיית היציאה >>

איתור מנועי צמיחה לפיתוח עסקי להרחבת הפעילות עם לקוחות קיימים, גיוס לקוחות חדשים ואיתור הזדמנויות להגעה לקהלים חדשים ולמוצרים מותאמים.

לתיאום פגישה (ללא התחייבות) >>

הכנה והטמעת תכנית פעולה אפקטיבית להגדלת המכירות. הובלת תוכנית הפעולה יחד עם מנהלי החברה ואנשי המכירות להגדלת נתח השוק והמכירות.

איך מכינים תוכנית פעולה >>

3 הכללים לחברה בצמיחה – תכנון, ניהול ובקרה. בניית תהליכי ניהול מתקדמים מבוססים על ניתוח שוק הפעילות ופוטנציאל הצמיחה. תכנון מדוייק לתהליכים חוצי חברה.

קרא עוד על תכנון עסקי >>