רוב המנהלים לא יודעים שהם יכולים להגדיל מכירות כמעט מיידית ב- 22%
למה? כי הם לא מנתחים את הפוטנציאל של הלקוחות הקיימים ולא יודעים שיש עוד מוצרים שאפשר למכור להם.
מנהל של חברה יבואנית שפעילה שנים רבות ומשווקת מכשירי עבודה פרמיום לשוק מקצועי, חיפש מנועי צמיחה כדי להגדיל את המכירות בלי לעקוף את המפיצים ובלי לסכן את מערכת היחסים איתם.
בבדיקת דוחות המכירה זיהינו שהמפיצים רכשו מהמתחרים מוצרים מתכלים תחליפיים במקום לרכוש ממנו את המוצרים המקוריים, ואלפי עסקאות קטנות זרמו למתחרים.
בנינו תוכנית פעולה:
🔷 ניתחנו את דפוסי הקנייה של המפיצים.
🔷 מיקדנו את אנשי המכירות במוצרים המתכלים בכל פגישה.
🔷 בנינו תוכנית אינסנטיב למפיצים על המוצרים המתכלים.
🔷 יצרנו חבילות (באנדלינג) של מוצרים מתכלים ייעודיות לכל לקוח עפ"י הפעילות שלו.
בתוך רבעון היקף המכירות בקטגוריית המוצרים המתכלים גדלה ב- 48%.
אני מלווה מנהלים ובעלי חברות שרוצים שינוי מיידי במכירות.
הניסיון שלי נצבר במשך 38 שנים כמנהל מערכי מכירות ארציים בחברות כמו תדיראן, אלקטרה, דפי זהב ואופטיקנה וייעוץ או הדרכות לחברות כמו לוריאל, מכתשים אגן, Dexcel פארמה, חישתיל ועוד רבות.
מה עושים עכשיו?
1. אתם יכולים להמשיך לחפש מנועי צמיחה בהוספת מוצרים/שירותים או ע"י כניסה לשווקים חדשים.
2. אתם יכולים להמתין בציפייה שאולי בעתיד משהו ישתנה ובינתיים המתחרים ימשיכו ליהנות מהמכירות הקטנות, שמצטברות לאובדן הכנסות של מיליונים בשנה.
3. אתם יכולים לפנות לאיש מקצוע מנוסה שכבר עשה את זה עם חברות רבות ויודע איך לאתר במהירות את מנועי הצמיחה שלכם ולבנות תוכנית פרקטית להגדלת המכירות.
בחרתם באופציה מס' 3? שילחו הודעה ובשיחה קצרה (ללא מחוייבות) תבינו שזו אחת מההחלטה העסקיות הכי טובות שעשיתם.