כתיבת תכנית פעולה ותכנון יעדים מבוססים על תהליך של “הנדסה לאחור” (Reverse Engineering) כלומר, מתחילים מהיעד האולטימטיבי טווח רחוק –  מה יהיה או איפה אתה רואה את החברה שלך בעוד 3 שנים.

לאחר שקבעת לעצמך את היעד העתידי שיכול ואפילו מומלץ שיהיה מאתגר מאוד(אם אתה בעל חנות, היעד יכול להיות הקמת רשת של 5 חנויות). אם אתה יבואן היעד יכול להיות קבלת זיכיון יבוא של עוד 5 מוצרים מובילים בעולם וכן הלאה.

כתיבת תכנית פעולה

לאחר קבלת ההחלטה מהו היעד רחוק הטווח, גזור את היעדים והמשימות שיובילו אותך ליעד הרצוי. היעד הוא ה"מה" – מה אתה רוצה להשיג ואילו תוכנית הפעולה היא  ה "איך" – איזה פעולות עליך לעשות הטווח הקצר שיובילו אותך ליעד בטווח הארוך.

נניח שאתה בעל חנות שרוצה לגדול ולהיות בעל רשת חנויות כך תראה (פחות או יותר) תכנית הפעולה שלך:

היעד – הקמת 5 חנויות.

פעולות נדרשות לשנה ראשונה – איתור מיקומים המתאימים לחנויות, ניהול מו”מ עם בעלי החנויות (להשכרה/קניה), קביעת תקציב לבינוי ועיצוב, ניהול מו”מ עם ספקים לקבלת גיבוי של סחורות ופריסת תשלומים, קבלת מינוף ומימון מהבנק.

הכשרת עתודה ניהולית

ואנשי מכירות לסניפים, בניית תכנית מסחרית, כתיבת תכנית פרסום מקומית לכל סניף, סגירת מבצעי פתיחה עם הספקים, איתור קבלני בינוי וסיכום עם מעצב/ת פנים.

כתיבת תכנית פעולה – איך תעשה את זה?

עד כה נגענו ב”מה” צריך, “מה” קורה בתהליך וכו’ עכשיו צריך להיכנס מעט יותר לעומק כי את התוצאות משיגים ע”י ניהול ה”איך” בצורה מקצועית. למשל:

עזרה מהספקים בסחורות ופריסת תשלומים – בצע מיפוי כל הספקים שלך, איזה מוצרים אתה רוכש מכל ספק, אלטרנטיבות לספקים אם לא יסכימו לקחת חלק במהלך וכו’

הכשרת מנהלי סניפים ואנשי מכירות – בנה תכנית הכשרה למנהלי הסניפים ותוכנית הכשרה לאנשי מכירות, מי מכשיר אותם, היכן יוכשרו, תוכן ההכשרה, הכשרה ע" הספקים, הכשרה אישית ע"י מומחה לניהול מכירות, מימון לתקופת ההכשרה וכו’.

יעדים לכל סעיף – איך ניתן לבנות את היעדים ללא בסיס נתונים משנים קודמות, איזה מידע עליך לאסוף כדי להבין מהו היעד הריאלי, ניתוח שוק התחרות באזור, מהו כח הקניה של הקהל המקומי וכו’.

בקרה וניהול הפעילות – קבע סט כלים לבקרה ולניהול הפעילות, כלים לבקרה וניהול המנהלים, אופן הדיווח היומי וכו’.

בנה תיק נהלים לכל סניף – נוהל פתיחת חנות, נוהל סגירת חנות, נוהל החלפת משמרות, נוהל סגירת קופה, נוהל קבלת סחורה וכו’.

בחלק הזה של תכנית העבודה עליך לרדת לפרטי הפרטים (Retail it’s Detail) ולתכנן כל חלק בתענית הפעולה איך תגיע ליעד שאתה מצפה להשיג בכל סניף ובכל סעיף.

בקרה וניהול

חשוב יותר מהכל, בניהול מקצועי בכלל וניהול רשת חנויות בפרט הם תהליכי הבקרה והניהול.

כדי להצליח עליך לבקר ולנהל כל שלב וכל נושא בחברה שלך ולבחון האם אתה עדיין במסלול שקבעת או שיש סטייה מהנתיב המתוכנן.

במידה ויש סטייה וביעדים מסויימים אינך עומד בקצב ההתקדמות להשגת היעד עליך לשנות את תכנית הפעולה ולא להמתין לסיום השנה ולהצטער על אי עמידה ביעדים.

רוב החברות אינן מצליחות לגדול ולהתפתח עקב תהליכי בקרה חסרים או חלקיים.

אם חשוב לך שהחברה שלך תתפתח ותצמח ותגדל להיות כמו החברות הגדולות, עליך לנהל באופן מקצועי את המהלכים היומיומיים ואת מהלכי הצמיחה וההתפתחות.

צור קשר ונכתוב יחד את תכנית הפעולה שלך…


077-8066444