עמיר קרן מכירות בשיטת הגישור בחברות

ניהול מלאי

ערכת ניהול מלאי

ניהול מלאי 

הוא החלק הכי מאתגר בכל עסק בכלל ובחברה קמעונאית בפרט. זהו אחד משלושת הגורמים העקריים לקשיי תזרים בעסקים קמעונאיים ופוגע קשות ברווחיות. 

לעיתים, ההזמנות מספקים נעשות שלא בהתאם למלאי הפעיל (מוצרים שנמכרים) וסופו שהוא מצטבר במחסנים ולא מייצר רווחים, אלא הפסדים.

כללים לניהול מלאי

על מנת לבדוק באופן מהיר האם המלאי שלך מנוהל נכון עליך לבחון את דוח המכירות של 3 החודשים האחרונים מול דוח ההזמנות מהספקים ב 3 החודשים האחרונים ובהצלבה עם דוח מלאי נוכחי. 

אם אין הלימה בינהם (אפשר שתהיה חריגה של 10%) המשמעות היא שמתבצעת רכישה של מוצרים שאינם נמכרים וסופם יהיה להיתקע במחסן.

 לצורך ביצוע בדיקה מעמיקה 

 
עליך לבצע גם ספירת מלאי עדכנית וכך ניתן לדעת מהי רמת המלאי הנכונה, כמה מלאי ישן תקוע אצלך במחסנים. אם יש מלאי גדול שתקוע במחסנים תקופה ארוכה המשמעות היא שעליך לבצע שינוי בתהליך ניהול המלאי שלך ובשיטת ההזמנות מספקים.

הזמנת מלאי מספקים

תהליך הזמנת מלאי  מסודר חוסך לך המון כסף בכל חודש שהופך לרווחים שנתיים גדולים. שתי דרכים שבד”כ על פיהם מתנהלים תהליכי הזמנת המלאי:

  1. הזמנה בכל פעם שהספק יוצר קשר או מגיע לעסק על סמך תחושות אי נעימות מהספק וזיכרון.
  2. הזמנה עפ”י רמות מלאי שנקבעו במחשב לכל קטגוריה או פריט מהמגוון בצורה מכאנית ולא מושכלת.

ניהול מלאי מדוייק

לפני שאתה מזמין מהספקים בחו”ל עליך לבחון את התפלגות המכירות בשנים קודמות (3 שנים זה מדגם מייצג) ומתוך תמהיל המכירות לנתח לפי קטגוריות, תתי קטגוריות (אם יש), עפ”י עונתיות ובחלוקה לחודשי השנה. 

לאחר ניתוח התפלגות המכירות, עליך לבדוק מהו המלאי הנוכחי במחסן שלך. במידה ויש לך מוצרים עונתיים מומלץ לנהל עבורם דו”ח מלאי והזמנות בנפרד. 

את כל שאר המוצרים יש לבדוק עפ”י הקטגוריות השונות בהלימה להיקף המכירות שלהם עפ”י רבעוני השנה. בסיכומו של הליך תהיה לך מטריצה מסודרת של  , פריטים,מוצרים וחודשים בשנה, מלאי ביחס להיקף מכירות.

כמובן שאפשר ורצוי לקחת מקדם ביטחון בהזמנת המוצרים אך לא להפריז. 

גלגול מלאי אופטימאלי 

הוא  45 – 60 ימים. אם יש אצלך מלאי תקוע מעבר לתקופה זו הוא גורם לך בעיה של תזרים מזומנים והפסדים.

לדוגמא:

תאריך בדיקהשם פריטכמות מכירות בשנה אחרונהנמכרו בתקופה ינואר עד יונינמכרו בתקופה יולי עד דצמברכמות במלאיהזמנה ל 60 יום הקרובים סה”כ יהיו במלאי
ספטמברמטריה גדולה107327580080
ספטמברמטריה קטנה248871615050100

ניהול מלאי מונע תזרים מזומנים שלילי

אם לדעתך צריך להזמין את 2 דגמי המטריה המוצגים בטבלה לעיל הרי שהדבר היה גורם לך לתזרים מזומנים שלילי. 

אין טעם להזמין מהמטריה הגדולה מכיוון שבשלב הזה יש מלאי מספיק ואילו מהמטריה הקטנה צריך לקחת בחשבון שהכמות לא נמכרה כולה בחודש אח ולכן יש אפשרות להזמין באופן מדורג עם התקדמות המכירות.

הספקים שלך בארץ?

 עדיף שהמלאי יהיה על חשבונם ובמחסנים שלהם ולא על חשבונך במחסן שלך. בכל עת אתה יכול להתקשר ולהזמין מספק מקומי סחורה נוספת ככל שידרש, אין סיבה לממן את המלאי ולאחסן אותו אצלך במחסן.

הדרכת מכירות בשיטת הגישור

32 שנות הניסיון שלי בשטח כמנהל מכירות בחברות גדולות ומובילות, היוו את היסודות לשיטה הייחודית שפיתחתי להגדלת מכירות, לשיפור הרווחים ולעמידה ביעדים העסקיים… המשך לקרוא >>

מנהלים ממליצים

טיפים למכירות

שיטות הפעולה

בנה את אסטרטגיית היציאה​ של אנשי המכירות שלך!!

סדנת מכירות בשיטת הגישור – יוצרים שגרת מכירות חדשה, מדוייקת ומשתלמת יותר!!!

עוד על אסטרטגיית היציאה >>

איתור מנועי צמיחה לפיתוח עסקי להרחבת הפעילות עם לקוחות קיימים, גיוס לקוחות חדשים ואיתור הזדמנויות להגעה לקהלים חדשים ולמוצרים מותאמים.

לתיאום פגישה (ללא התחייבות) >>

הכנה והטמעת תכנית פעולה אפקטיבית להגדלת המכירות. הובלת תוכנית הפעולה יחד עם מנהלי החברה ואנשי המכירות להגדלת נתח השוק והמכירות.

איך מכינים תוכנית פעולה >>

3 הכללים לחברה בצמיחה – תכנון, ניהול ובקרה. בניית תהליכי ניהול מתקדמים מבוססים על ניתוח שוק הפעילות ופוטנציאל הצמיחה. תכנון מדוייק לתהליכים חוצי חברה.

קרא עוד על תכנון עסקי >>