ניהול קטגוריות בחנות

ניהול קטגוריות בחנות

האם הפריט הכי נמכר בחנות שלך
הוא גם הפריט הכי רווחי לך? 

ניהול מלאי בכלל
וניהול קטגוריות בחנות בפרט 

הם המשפיעים הגדולים ביותר על שורת הרווח של כל חנות ורשת קמעונאית. 

נכון, המכירות הם מחוללי ההכנסות בחנות אך אם אין מספיק מוצרים על המדפים, הדבר יתבטא בהיקף המכירות וישפיע על הרווחיות.

ניהול קטגוריות מהווה
אבן בוחן לניהול המלאי… 

כמנהל החנות, עליך לבדוק במרווחי זמן קבועים את התפלגות המכירות עפ”י קטגוריות ולהתאים את המלאי בכל קטגוריה לשינויים שחלו בהעדפות הקניה של הלקוחות שלך.

ניהול קטגוריות בחנות נעלים

# קטגורית נעלי נשים.

# קטגורית נעלי גברים.

תתי קטגוריות ראשיות בחנות נעלים

1. תת קטגוריות נעלי נשים –  מגפיים, סנדלים, כפכפים, נעלי עקב, נעלים שטוחות.

       – תת תת קטגוריה מגפי נשים – מגפיים גבוהות, מגפיים נמוכות, מגפי עור, מגף שטוח, מגף עם עקב וכו’.

2. תת קטגוריות נעלי גברים – סנדלים, נעלים ייצוגיות, מגפיים, נעלי עור, נעלים גבוהות, כפכפים.  

       – תת תת קטגוריה נעלים ייצוגיות – נעלי שרוכים, ללא שרוכים, עם עקב, נעלים מבריקות, נעלים מקושטות.

ניהול קטגוריות בחנות
מגדיל מכירות ומשפר רווחים 

בדוק מה היה היקף המכירות של הקטגוריה ב- 3 השנים האחרונות. אם  היקף המכירות בקטגוריה עלה בשנה הנוכחית הרי זה מבורך (רגע, אין מה לשמוח, יש עבודה לעשות גם עם הנתון הזה). 

אם סך המכירות קטן השנה בקטגוריה, עליך להיכנס לעובי הקורה ולהבין מה גרם לשינוי.

כך תגדיל את המכירות
בקטגוריית נעלי נשים

–  קטגוריה בה גדלו המכירות השנה 
נתח את הנתונים של כל תת קטגוריה (מגפיים, סנדלים, כפכפים, נעלי עקב, נעלים שטוחות.) ואתר את תת הקטגוריה בה הייתה צמיחה במכירות ואת תת הקטגוריה בה ירדו המכירות.

  קטגוריה עם צמיחה במכירות 
בדוק את התפלגות הצמיחה לפי פריטים. בפריטים בהם הייתה צמיחה, וודא כי הם זמינים במלאי. בפריטים בהן הייתה ירידה במכירות, הקטן את המלאי. 

נסה להבין מה גרם לשינוי בהיקף המכירות כדי שתוכל ליישם בקטגוריות ונספות ולהחליט על רמות המלאי. האם זו מגמה, שינוי אופנה, או שנוי נקודתי לפני שתחליט על שינויים בהזמנת המלאי.

–  קטגוריה עם ירידה במכירות 
נתח את המוצרים שהובילו לירידה במכירות. נתח את הסיבה לכך ופעל בהתאם לתוצאות הניתוח.

  • שינוי מגמות אופנה.
  • מחירי מתחרים.
  • אי התאמה לקהל יעד משתנה.

איך תגדיל את הרווחיות בכל חנות

בחן באופן הזה את כל תתי הקטגוריות והמוצרים. התאם המלאי לקצב גלגול המכירות כך תאפשר לאנשי המכירות שלך למכור יותר, ותשפר את הרווחיות בחנות שלך.

בדוק את התפלגות הרווחיות שלך בין הפריטים שמכרו.
במידה ותזהה כי רוב המכירות הן של פריטים עליהם הרווח שלך נמוך, בדוק האם ניתן להצמיד לפריט מוצר משלים (גרביים, מברשת צחצוח וכו’).

אם המוצרים הנמכרים בכל קטגוריה הם בעיקר מוצרים שבמבצע, שקול מחדש את תמחור ועומק המבצעים שאתה מציע בחנות.

רענן את תהליכי ומיומנויות המכירה של הצוות בחנות

אם נמכרים בחנות שלך בעיקר מוצרים במבצע ייתכן ותהליכי המכירה של אנשי המכירות לא מדוייקים ופוגעים ברווחיות. הסיבות לכך מגוונות:

# הצוות לא מציע מוצרים משלימים.

# הצוות נותן שירות ומענה רק לבקשות הלקוחות.

# הצוות לא מציע ללקוחות מוצרים ואפשרויות נוספות.

# הצוות חושש להציע ולמכור מוצרים יקרים.

# חוסר בטחון להתמודד עם התנגדויות.

אימון, ומשוב של תהליכי המכירה וריענון שיטות המכירה יעזרו אנשי המכירות לנהל באופן מקצועי את שיחת המכירה ולהציע ללקוחות גם מוצרים שאינם במבצע.  כך תגדיל את היקף המכירות וגם את שורת הרווח בחנות שלך.

תקציר מנהלים

מאמר העוסק בהגדלת מכירות ורווחים בחנויות ורשתות קמעונאיות באמצעות ניתוח מקצועי של קטגוריות מוצרים וזיהוי בפריטים הכי כדאיים לך, כבעל החנות או מנהל הרשת.

רוצה לנתח את הקטגוריות בחנות או ברשת החנויות שלך? צור קשר בלחיצה

הדרכת מכירות בשיטת הגישור

32 שנות הניסיון שלי בשטח כמנהל מכירות בחברות גדולות ומובילות, היוו את היסודות לשיטה הייחודית שפיתחתי להגדלת מכירות, לשיפור הרווחים ולעמידה ביעדים העסקיים… המשך לקרוא >>

מנהלים ממליצים

טיפים למכירות

שיטות הפעולה

בנה את אסטרטגיית היציאה​ של אנשי המכירות שלך!!

סדנת מכירות בשיטת הגישור – יוצרים שגרת מכירות חדשה, מדוייקת ומשתלמת יותר!!!

עוד על אסטרטגיית היציאה >>

איתור מנועי צמיחה לפיתוח עסקי להרחבת הפעילות עם לקוחות קיימים, גיוס לקוחות חדשים ואיתור הזדמנויות להגעה לקהלים חדשים ולמוצרים מותאמים.

לתיאום פגישה (ללא התחייבות) >>

הכנה והטמעת תכנית פעולה אפקטיבית להגדלת המכירות. הובלת תוכנית הפעולה יחד עם מנהלי החברה ואנשי המכירות להגדלת נתח השוק והמכירות.

איך מכינים תוכנית פעולה >>

3 הכללים לחברה בצמיחה – תכנון, ניהול ובקרה. בניית תהליכי ניהול מתקדמים מבוססים על ניתוח שוק הפעילות ופוטנציאל הצמיחה. תכנון מדוייק לתהליכים חוצי חברה.

קרא עוד על תכנון עסקי >>
WhatsApp chat